Kehidupan kita di dunia ini tidak menjanjikan satu jaminan yang berkekalan. Apa yang ada hanyalah percubaan, cabaran dan pelbagai peluang. Jaminan yang kekal abadi hanya dapat ditemui apabila kita kembali semula kepada Ilahi

31 March 2012

Why “ANNURISYQA”


Kenapa ngan nama ni…?? Ade owg utarakan pd saya nape msti nama ni..
Ok, today saya nak citer skit mane datangnye.. Nampak sweet rite? Wakakaka…..perasan jap.

Ingat x around 2002 tak silap.. mase tu citer Hindustan ngah top… ala….cite mohabbatein tu…..
zaman2 cd n dvd ngah naek…stiap umah sure ade rak tinggi2 koleksi cd mse tu kan..hehe…

Ingat x? ingat x? ingat x? msti ingat kan….

Hahaha…..

Law kowg ingat dalam citer tu ade 1 watak name ISHIKA. Sowg pompuan ( janda ) y sgt baek y sggup duk ngan mertua  n xbuka ati tok laki laen pn… pai satu mse one of three student y nakal tu dh jatuh cinta kat die..last2 dowg bcinta…huhu…

Pjg la law nak citer kat sni psal citer tu.. tp y penting saya sgt suke ngan name ISHIKA tu….ntah la..cam jatuh cinte gitu…wakaka.trus rse cam nak guna nama tu…then pk punya pk nak wat nama samaran la..

Pastu mase tukan zaman citer latin kan…ala  citer ROSALINDA..

ha! kan dlm citer2 latin byk watak nama OLIVIA.. Jadi suka gak r ngan name tu..

After that, gabung punya gabung… maka tercipta la nama  “OLIVIA ISHIKA”

Then, after 4 year…..nama tu lekat sebagai nama samaran saya pada mane2 y perlukan nama samaran la..

Pai email address pun guna gak name tu.. hehe…..

Till I day saya ttibe terasa nak tukar….nak gabung lak ngan nama sendiri.. leyh la owg cam sape di sebalik nama tu kan.. hahaha….

Pk punya pk Jadi la “ANOR ISYKA”.. tapi bile mgenangkan maksud lak saya gantikan nama ANOR tu pada ANNUR..
Lebih nice n menarik maksud die kan..AN-NUR à CAHAYA
Untuk meringkaskan lagi nama tu saya gugurkan lak nama latin y saya minat dulu tu n ubah ejaan ISHIKA jd lagi menarik…

Maka dari situ la timbulnye nama “ANNURISYQA”


Ok, sekian dulu cerita tentang sejarah nama saya.. Assalamualaikum…..

Bye!!!!!

No comments: